مقالات

چگونه اسکراب جراحی را بشوییم تا به آن آسیب وارد نشود؟

لباس اتاق عمل طوسی روشن اکو

این راهنما به شما کمک می کند تا با نکاتی در مورد شستشو و مراقبت از یونیفرم خود بیشترین بهره را ببرید تا بتوانیم آن را با افتخار و اطمینان بپوشیم!

شستشوی اول:

حتما قبل از اولین استفاده، اسکراب جراحی خود را با 1/2 فنجان سرکه در آب سرد بشویید. این کار به تثبیت رنگ، جلوگیری از ظاهر شدن آن مانند لکه خون و محو شدن آن کمک می کند. یکی دیگر از مزایای عالی افزودن سرکه این است که به روشن و براق ماندن رنگ کمک می کند.

درمان سریع لک:

همه ما می دانیم که لک شدن لباس هایمان اجتناب ناپذیر است، از خون گرفته تا قهوه و هر چیز دیگری که می تواند زیاد باشد، اما اجازه دهید در مورد جزئیات وحشتناک و خاطره وحشتناک لباس هایمان صحبت نکنیم.

برای از بین بردن لکه ها باید به چند نکته توجه داشت:

هر چه سریعتر آن را حذف کنیم، راحت تر حذف می شود! بهتر است از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب داغ به داخل لکه نفوذ می کند و پاک کردن آن را سخت یا غیرممکن می کند.

چطوری‌ لکه‌های مختلف را از روی اسکراب‌مون پاک کنیم؟

خون: لکه خون را در آب سرد خیس کنید و آن را با یک تکه صابون بشویید. در حالی که شستشو می دهید، آب سرد را روی لکه بریزید. لکه به تدریج محو می شود تا زمانی که کاملا از بین برود. حتی می توانید پراکسید هیدروژن را مستقیماً روی لکه بمالید تا خون را بطور جادویی پاک کنید!

ادرار: آب سرد را با کمی آمونیاک مخلوط کنید و لکه را برای چند ساعت خیس کنید. این باید لکه ها و همچنین بوها را از بین ببرد.

عرق: لکه را در مخلوطی از ½ فنجان آب سرد و 1 قاشق غذاخوری سرکه خیس کنید.

لکه های اسهال و استفراغ: ذرات جامد را جدا کرده و با آب سرد کاملا بشویید. سپس لکه را در مخلوطی از یک لیتر آب گرم و یک قاشق چای خوری آمونیاک خیس کنید. از مسواک به آرامی استفاده کنید. پس از از بین بردن لکه، آن را کاملا بشویید تا آمونیاک از بین برود. این مراحل را هر چند بار که لازم است تکرار کنید.

ضایعات دارویی مبتنی بر نفت: روی لکه پودر بچه بپاشید تا جذب شود یا قبل از شستشو مقداری صابون روی لکه های روغن بمالید.

لکه های قهوه: فورا لکه را پاک کنید! روی لکه جوش شیرین بریزید، اما لباس را کمی صبر کنید و سپس آبکشی کنید.

جوهر: به همان مقدار الکل مالیده و آب را مخلوط کرده و روی لکه بشویید تا پارچه کاملاً پوشانده شود و به آن زمان بدهید و بگذارید چند ساعت بماند.

اسکراب جراحی را بشویید و خشک کنید

ابتدا اسکراب های خود را جدا از لباس های معمولی خود نگه دارید. لازم نیست آن را با لباس های معمولی بشویید! چرا؟! زیرا از انتشار میکروب ها، باکتری ها و غیره جلوگیری می کند. پس از اتمام کار، در صورت امکان، قبل از ترک کار، حوله را بردارید و لباس را عوض کنید. یک کیسه یکبار مصرف مخصوص همراه خود داشته باشید تا آن را تا زمانی که نیاز به شستن داشته باشد نگهداری کنید. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از شستن، محتویات پارچه را بررسی کنید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

لباس اتاق عمل زنانه طوسی

نکات مهم برای شستشوی اسکراب

همه ما دوست داریم اسکراب هایمان دوام داشته باشند و عالی به نظر برسند، اما مهم تر از آن این است که آنها ایمن باشند. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که هنگام شستن باید به خاطر داشته باشید تا شکلی زیبا و بدون میکروب داشته باشید. هنگام استفاده از لباس های کثیف برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری زا از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. هنگام شستن ، آن را به سمت بیرون برگردانید تا از ساییدگی و محو شدن پارچه جلوگیری شود. قبل از از بین بردن لکه ها از آب داغ اجتناب کنید.

افزودن ½ فنجان سرکه به لباس به نرم شدن پارچه کمک می کند. اسکراب ها را می توان با افزودن 1/2 فنجان ضدعفونی کننده به پاک کننده معمولی خود ضدعفونی کرد. خشک کردن اسکراب با حرارت زیاد، بیشتر میکروب های باقی مانده روی اسکراب را پس از شستشو از بین می برد. به خاطر داشته باشید که این می تواند باعث چروک شدن لباس شود. فقط ظاهر و تمیزی اسکراب شما را حفظ نمی کند. بلکه میکروب های بیشتری را از بین می برد. شستن و خشک کردن اسکراب در دمای بالا باعث تغییر رنگ پارچه می شود. اما تمیزی اسکراب را تضمین می کند و از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *