مقالات

راهنمای انتخاب مناسب ترین کلاه جراحی

لباس اتاق عمل mediform سبز روشن مخصوص بانوان

کلاه جراحی، هم زیبایی و هم سلامتی!

کلاه های جراحی تجهیزات حفاظتی مهمی هستند که توسط حرفه های مختلف از جمله پزشکان، دامپزشکان، جراحان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی استفاده می شود. کلاه های جراحی برای پوشاندن و نگه داشتن مو در طی اقدامات پزشکی استفاده می شود. با این حال، بسیار مهم است که کلاه جراحی مناسبی را انتخاب کنید که کاملاً با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و در عین حال راحت باشد.

کاربرد کلاه جراحی چیست؟

کلاه های تمیز کننده مانند دستکش و سایر ابزارهای دخیل در جراحی به ضدعفونی اتاق عمل کمک می کند و محل های جراحی را عاری از آلودگی نگه می دارد. برای به حداقل رساندن ریزش پوست مرده و ذرات مو و محافظت از بیماران در برابر عفونت، باید از کلاه جراحی برای پوشاندن تمام موها، پوست سر و گوش استفاده شود. اگرچه کلاهک جراحی ممکن است یک وسیله ساده پزشکی به نظر برسد، اما در حین جراحی بسیار مهم است. بازار مملو از کلاه های جراحی مختلف است که محافظت بهتری را در طول اقدامات پزشکی ایجاد می کند. برای کمک به شما در انتخاب بهترین کلاه جراحی، در اینجا ما شما را با مهم ترین انواع کلاه های جراحی آشنا کرده و شما را در بهترین تصمیم خرید راهنمایی می کنیم.

surgical cap

قبل از انتخاب کلاه جراحی مناسب، باید برخی از بهترین گزینه های موجود در بازار را بشناسید:

چهار نوع اصلی کلاه جراحی

کلاه های جراحی دم اسبی:

این کلاه جراحی دارای یک سوراخ در پشت برای نگه داشتن موهای بلند است. آنها یک کیسه دارند که می توان آن را به موهای بزرگ وصل کرد تا آنها را ایمن نگه دارد.

کلاه های پیکسی:

این کلاه های جراحی کاملاً مناسب هستند و برای متخصصان مراقبت های بهداشتی با موهای کوتاه طراحی شده اند. آنها فضای اضافی ندارند، بنابراین برای افرادی که موهای بلند و حجیم دارند ایده آل نیستند. اگر موهای کوتاه و کم پشتی دارید گزینه ایده آلی هستند.

کلاه پف دار جراحی:

این مدل کلاه های جراحی شبیه کلاه سرآشپز لبه پهن یا کلاه دوش بزرگ است. اگر موهایتان خیلی بلند است یا پشتتان پر است، کلاه پف دار به تمام موهایتان فضای کافی می دهد.

کلاه های یکبار مصرف جراحی:

روپوش های جراحی یکبار مصرف موجود در بازار برای کسانی طراحی شده است که در مناطق بسیار آلوده کار می کنند یا زمان و تجهیزات کافی برای ضدعفونی روپوش های جراحی ندارند. بنابراین، اگر در چنین شرایطی کار می کنید، کلاه های یکبار مصرف جراحی برای شما مناسب خواهد بود.

ویژگی های کلاه جراحی یکبارمصرف

کلاه های یکبار مصرف جراحی انواع مختلفی دارند و برای تمامی جراحی ها و در صورت نیاز استفاده می شوند. جدای از استریل نگه داشتن محیط، یکی دیگر از دلایل استفاده از این کلاه، پوشاندن مو و سر جراح است. این کلاه از ریزش و چربی مو جلوگیری می کند. بند کلاه کاملا بسته است و پشت سر وصل می شود و از حرکت کلاه در حین کار جلوگیری می کند. قسمت گرد کلاه صاف است و محکم روی سر می نشیند.

با توجه به این ویژگی ها می توانید بدون نگرانی از افتادن یا شل شدن کلاهک برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. نوع کلاه یکبار مصرف جراحی؛ از اسپان باند ساخته شده و کاملا ضد آب است. این پارچه یکبار مصرف با لایه ای از سوزن و مقاومت خوب است. الیاف این پارچه فشرده و مناسب برای تولید کلاه های یکبار مصرف بیمارستانی می باشد. این کلاه بین 35 تا 40 گرم وزن دارد و بسیار سبک است.

مقاوم در برابر خراش و پارگی هستند. همچنین مقاومت بالایی در برابر میکروب ها دارند این کلاه ها بدون پرز و گرد و غبار هستند و آلودگی ایجاد نمی کنند. عموماً رنگ این روکش ها آبی است تا دید جراح نسبت به اشیاء قرمز به ویژه خون بهتر شود. این محصول کاملا ضد حساسیت بوده و برای همه قابل استفاده است. به دلیل ترکیبات پلیمری، همه افراد با انواع پوست می توانند از آن استفاده کنند. مواد اولیه PP و PE در تولید کلاهک های یکبار مصرف استفاده می شود و بنابراین می توان آنها را بازیافت کرد. این محصولات با استفاده از دستگاه های اولتراسونیک دوخته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *