مقالات

صندل طبی پزشکی

صندل کراکس سرمه‌ای فیروزه‌ای
وجود رابطه مستقیم بین سلامت پاها، مغز و قلب به عنوان مهمترین اعضای بدن، اهمیت این اندام را دوچندان کرده و مراقبت از آن را در اولویت کاری ما قرار داده است. صندل طبی پزشکی برای خانم ها و آقایانی مناسب است که به دلیل پد بسیار نرمی که در پاشنه تعبیه شده از بیماری خار پاشنه رنج می برند و یا برای پیشگیری در افرادی که بنا به دلایلی مجبورند ساعت ها روی پاهای خود بایستند و مستعد خار پاشنه هستند مناسب است.

انواع صندل طبی

صندل طبی مردانه

از آنجایی که شما در طول تابستان زمان زیادی را بیرون از منزل می گذرانید، برای هر مردی مهم است که یک جفت دمپایی داشته باشد که بتواند در این زمان به راحتی بپوشد و از آن استفاده کند. برخی از مدل های صندل مردانه عبارتند از: صندل پیاده روی، صندل بدون بند و یا ترکیبی از این مدل. همچنین پزشکان آقا به همراه اسکراب پزشکی خود نیاز به یک جفت صندل طبی پزشکی نیز دارند تا در محیط کار راحت باشند.

صندل طبی زنانه

اگر در مناطق استوایی زندگی می کنید یا چند ماه از سال هوای منطقه شما گرم است، در این هوای گرم به صندل های راحت نیاز خواهید داشت. معمولا خانم ها به ظاهر صندل ها و دمپایی هایی که می پوشند اهمیت زیادی می دهند و همین باعث می شود صندل ها را فقط برای ظاهر زیبای خود انتخاب کنند. برخی از این صندل ها به اندازه کافی از کف پای خانم ها محافظت نمی کنند و باعث بروز انواع مشکلات پا می شوند. زنان در اثر پوشیدن کفش های پاشنه بلند که اغلب به سمت جلو اشاره می کنند، از خار پاشنه یا هالوکوس والگوس (بونیون انگشت شست پا) رنج می برند. انواع صندل طبی زنانه پنجه باز و بسته برای تمامی مشکلات پای خانم ها با طراحی خاص و ارزیابی بیومکانیکی اسکن های سه بعدی ایستا و پویا ساخته شده است. همچنین پزشکان خانم به همراه اسکراب پزشکی خود به یک جفت صندل طبی پزشکی زیبا نیز نیاز دارند تا در محیط کار راحت باشند و در اثر ایستادن زیاد با صندل های غیر طبی در آینده دچار مشکل نشوند.

صندل کراکس طوسی فسفری

مزایای صندل طبی پزشکی

1- صندل های طبی فقط برای تقویت قوس پا طراحی نشده اند. درعوض، آنها می توانند با بالشتک کردن پاشنه پا، به تراز کردن پا کمک کنند. بدون این صندل های طبی پا، مشکلات دردناک و آزاردهنده ای مانند صافی کف پا و التهاب کف پا ایجاد می شود.

2- پوشیدن صندل طبی درد ساق پا را کاهش می دهد. یک فرد به طور متوسط ​​5000 تا 12000 قدم در روز راه می رود. برداشتن گام های زیاد در روز بدون استفاده از کفش های طبی و استفاده از صندل های غیر استاندارد می تواند به پا آسیب برساند. صندل های طبی به انگشتان پا فضای کافی برای حرکت آسان می دهند و اغلب در اندازه ها و شکل هایی هستند که در صندل های معمولی یافت نمی شوند. مقاومت در برابر سایش بوت جانبی و پاشنه آنها طوری است که پا به جلو نمی کشد و باعث ناراحتی نمی شود.

3- پوشیدن صندل طبی پزشکی می تواند جریان خون را تحریک کند. اگر از دیابت رنج می برید؛ کفش های طبی می توانند بهترین دوست شما باشند. کفش های راحت که از قوس پا برای افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی محافظت می کند. بر اساس یافته های فعلی در نوروپاتی دیابتی؛ نوروپاتی باعث کاهش گردش خون در پاها می شود. پوشیدن کفش های طبی پاها را در محیطی سالم قرار می دهد. می تواند کار و حرکت او را تسهیل کند.

4- هزینه خرید صندل طبی بسیار کمتر از هزینه جراحی پا می باشد. غفلت از مراقبت لازم از پاها؛ به خصوص در دوران پیری دچار مشکل در آینده می شود. زمانی که پاهایتان درد می کند از صندل های طبی استفاده کنید.

5- صندل طبی پزشکی برای پزشکانی که زمان زیادی از شبانه روز در بیمارستان در حال فعالیت هستند و یا مدت زیادی سرپا در حال عمل جراحی می باشند بسیار توصیه می شود تا در آینده دچار صافی پا و خار پاشنه نشوند و همچنین حین کار احساس راحتی کسب کنند.

صندل کراکس سرمه‌ای فیروزه‌ای

تاریخچه تولید صندل

در گذشته، زمانی که کفش یا چکمه ای برای محافظت از پای افراد در برابر آسیب وجود نداشت، مردم از مواد موجود مانند پوست حیوانات، علف و پوست درخت استفاده می کردند. با این کار از پاهای خود محافظت می کنند و راحت تر شکار می کنند. در نواحی سرد و گرم سیری انواع کفش به عنوان مثال در مناطق سردسیری سیر از پوست حیوانات برای گرم کردن پاها و در مناطقی که هوای گرم از پوست درختان و گیاهان به همراه علف برای خنک کردن پاهای خود استفاده می کنند.
این تفاوت در آب و هوا باعث شده تا انواع مختلفی از کفش ها ایجاد شود که افراد برای پوشاندن پاهای خود از آنها استفاده می کنند. صندل های باستانی که سال ها قبل از دوران ما در ایران بافته می شد، برای ساختن صندل از انواع چرم استفاده می شد، به سلیقه آن روزها درست می شد و استفاده می شد. ایرانیان باستان در تولید و ساخت صندل شیک و بسیار نوآور بودند و این تولید در زمان خود صنعت مهمی بود. امروزه صندل ها دارای طرح ها و نقش های متنوعی می باشند مانند: صندل طبی پزشکی، صندل زنانه، صندل گوه ای، صندل تخت، صندل مردانه، صندل بچگانه و صندل پسرانه از جمله انواع صندل هایی هستند که تولید می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *