مقالات

هنگام خرید روپوش پزشکی و اسکراب، چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

نکات خرید روپوش پزشکی و اسکراب چیست؟ روپوش ها و اسکراب های پزشکی لباس هایی هستند که پزشکان، جراحان و پرستاران می پوشند. معمولا در اتاق های عمل از اسکراب استفاده می شود، اما این روزها در بیمارستان ها پزشکان و پرستاران اغلب از اسکراب به جای روپوش استفاده می کنند. دلیل استفاده از آنها این است که راحتی این لباس ها بیشتر است. اگر قصد خرید اسکراب یا روپوش طبی را دارید، با این مقاله در وبسایت مدیفرم همراه شوید که نکات خرید لباس پزشکی را توضیح می دهد.

اول: اسکراب پزشکی گران یا ارزان؟

برای این تصمیم باید ببینید چقدر از اسکراب و روپوش استفاده می کنید و چقدر برایتان اهمیت دارد. اگر می خواهید لباس هایتان مانند روز اول پس از چندین بار شستشو سالم بماند، باید به دنبال قیمت بالاتر بروید. با این حال گاهی مدل های لباس طبی ارزان می تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که هر روز از لباس و اسکراب استفاده نمی کنند. اما باز هم هنگام خرید به کیفیت جنس و هزینه ای که می پردازید توجه کنید تا ضرر نکنید. البته قیمت بالا همیشه به معنای کیفیت خوب نیست، بلکه باید کیفیت کار و شهرت سازنده را در نظر بگیرید.

اسکراب جراحی مردانه آبی نفتی مدیفرم

دوم: اسکراب و لباس کلاسیک یا مدرن?

طرح و جزئیات لباس پزشکی شما انتخاب شماست. برخی از پزشکان و پرستاران حتی توصیه می کنند که یک خیاط یک الگوی سفارشی بسازد. شاید نوع خاصی از یقه را بخواهید که برای شما راحت تر باشد یا جیب شما بزرگتر باشد.خوشبختانه امروزه مدل های متنوعی در بازار وجود دارد که می تواند پاسخگوی نیازهای مختلف شما عزیزان باشد.

سوم: خرید یک روپوش طبی ساده یا طرح دار؟

این تصمیم شخصی است و به قوانین مرکز درمانی که در آن کار می کنید بستگی دارد. اگر در موسسات خصوصی با پروتکل خاصی برای پوشاک پزشکی کار می کنید، دستی برای انتخاب این کالا ندارید. با این حال، امروزه موسسات پزشکی برای استفاده از رنگ های جدید بازتر هستند. اگر در دفتر کار می کنید، می توانید به دنبال الگوها و رنگ های جذاب باشید. به عنوان مثال، محققان بر این باورند که پوشیدن رنگ های مختلف می تواند عملکرد شما را در محل کار بهبود بخشد. همچنین روپوش های طبی طرح دار برای پزشکانی که به درمان کودکان می پردازند، انتخاب خوبی هستند زیرا می توانند بر رابطه پزشک و بیمار تأثیر زیادی بگذارند.

چهارم: قد لباس

برای انتخاب قد لباس باید قد خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا می خواهید بلند بپوشید یا کوتاه؟ لباس‌های بلندتر برای افراد قدبلند بهترین هستند و لباس‌های کوتاه‌تر برای افرادی که دائماً در حال رفت و آمد هستند، گزینه راحت‌تری است.

پنجم: سایز اسکراب مناسب یا گشاد؟

آخرین مرحله در انتخاب روپوش و اسکراب طبی اندازه است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند سایزی را انتخاب کنند که به بدن نچسبد و در عین حال حرکت را سخت نکند. بهتر است از مدل های خیلی تنگ خودداری کنید،  زیرا این مدل ها زیاد عرق می کنند.
در فروشگاه مدیفرم می توانید چندین مدل اسکراب جراحی مردانه و اسکراب جراحی زنانه متناسب با نیاز و سلیقه خود پیدا کنید. اگر به فروشگاهی در تهران دسترسی ندارید، انتخاب خود را از طریق سایت مدیفرم انجام دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

روپوش پزشکی

ششم: استفاده از رنگ های مختلف ناحیه درمان

جلوه رنگ ابعاد بیشتری پیدا می کند و به بیمار کمک می کند تا بیشتر استراحت کند. به عنوان مثال، یک پرستار می تواند از یک بیمار دبستانی بخواهد که تعداد بادکنک های لباسش را برای او بشمارد و در عین حال فشار خون یا دمای بدن کودک را زیر نظر بگیرد. در این حالت بیمار به دلیل تمرکز بر روی کار جانبی آسوده خاطر می شود و این آرامش خاطر منجر به خاطره ای مشترک از والدین کودک می شود. البته توجه داشته باشید که روپوش پزشکی را نباید با روپوش مربی مهدکودک اشتباه گرفت. در عوض می توان از این طرح ها در جزئیات لباس استفاده کرد و در عین حال از رنگ های روشن و شاد با نقش های ساده به عنوان پارچه اصلی لباس استفاده کرد.
البته این تاثیر فقط به بیماران محدود نمی شود. همیشه با لباس های رنگارنگ می تواند روحیه افراد را بهبود بخشد و به خصوص زمانی که کار تحت تاثیر فشار روانی زیادی قرار می گیرد، این تاثیر می تواند مفیدتر باشد.
در سایت مدیفرم می توانید مدل های مختلف روپوش طبی، روپوش پرستاری و اسکراب را در رنگ های مختلف ببینید و از هر نقطه ایران که هستید سفارش دهید. گروه تولیدی مانتوهای مدیفرم با تجهیز به جدیدترین مدل های مانتوهای طبی چاپی پاسخگوی سلیقه کلاسیک و مدرن پزشکان و پرستاران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *