مقالات

چرا پزشکان از روپوش پزشکی استفاده می کنند؟

اسکراب پزشکی جین مدل جونیور

حتماً لباس های مخصوصی را دیده اید که کارکنان یا پرستاران و پزشکان هنگام مراجعه به بیمارستان ها یا پزشکان می پوشند. هر کاری سبک خاص خود را دارد. این فرم موقعیت و کار هر فرد را نشان می دهد. در این مقاله در مورد روپوش طبی، دلایل استفاده از آن و فواید آن صحبت خواهیم کرد. عموماً جنس این لباس طبی معمولاً پنبه یا پلی استر است. از آنجایی که این لباس ها دائما در معرض کثیفی و دوده هستند، از این محصولات برای شستشوی سریع و آسان استفاده می شود. خرید انواع اسکراب جراحی ، کلاه جراحی با قیمت عالی از مدیفرم را تجربه کنید.

آغاز پوشیدن روپوش پزشکی

کارگران آزمایشگاه های شیمیایی و پزشکی مدت ها قبل از اینکه پزشکان از روپوش های پزشکی استفاده کنند از این فرم استفاده می کردند. پس از مدتی پوشیدن این کت و شلوار برای پزشکان رایج شد زیرا هم کارهای پزشکی و هم آزمایشگاهی یک هدف را دنبال می کردند. این روند از آغاز قرن 18 ادامه یافت. در آن زمان از لباس پزشکی به عنوان نماد پاکیزگی یاد می شد.

در برخی از مناطق، پزشکانی هستند که چندین دهه است که از این پارچه استفاده می کنند. پس از مدتی سعی شد از این لباس ها به عنوان لباس راحتی مناسب این کار استفاده شود. حتی پس از اتمام تحصیلات پزشکی، آیین پوشیدن این روپوش در برخی از دانشگاه ها برگزار می شود. پانسمان های پزشکی خوب، تمیزی و آرامش خاطر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. از این رو، این سبک همچنان توسط این کلاس مورد استفاده قرار می گرفت. روپوش های طبی زنانه ابعاد کوچک تری نسبت به روپوش های مردانه دارند.

لباس اتاق عمل mediform سبز روشن مخصوص بانوان

تاثیر روپوش پزشکی بر ذهن

آزمایشات زیادی در این زمینه انجام شد و مشخص شد وقتی پزشک این لباس فرم را می پوشد، سطح اضطراب و استرس بیمار کاهش می یابد. کودکان اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و بزرگسالان احساس آرامش و آرامش می کنند.

با این حال، چند سال بعد، تحقیقات نشان داده است که این لباس‌های پزشکی بلند شیوع بیماری، آلودگی و باکتری‌ها را چندین برابر بیشتر از رنگ سفیدشان افزایش می‌دهند. بنابراین استفاده از ضایعات این لباس را ادامه داد. روپوش پزشکی حس دانش و مهارت را به پوشنده خود منتقل می کند و به همین منظور این روپوش به دانشجویان پزشکی و سایر رشته های علوم پزشکی هدیه داده می شود.

چرا روپوش پزشکی سفید است؟

سفید نشان دهنده خلوص و خلوص است. بیمارانی که به پزشک مراجعه می کنند همیشه از پزشک خود انتظار دارند که فرم طبی تمیز و بدون عفونت و عفونت داشته باشد. با افشای تمام نقاط تیره و عفونت ها، لباس های پزشکی سفید به پوشنده این امکان را می دهد که به سرعت سطح و محل عفونت را شناسایی و آن را اصلاح کند. به این ترتیب بیمار از تمیزی لباس پزشک مطمئن می شود.

در کشورهای آسیایی مانند آرژانتین، این لباس نه تنها یک فرم پزشکی است، بلکه معلمان نیز از آن به عنوان یک فرم آموزشی استفاده می کنند. با وجود علاقه بیماران به دیدن کت سفید پزشکان، برخی از افرادی که در این دسته کار می کنند ترجیح می دهند از لباس های کت سفید استفاده کنند. آنها به خوبی می دانند که چقدر آلودگی از طریق این لباس ها منتقل می شود.

آزمایشات انجام شده بر روی پزشکان نشان می دهد که فشار خون آنها در محیط بیمارستان و با این روپوش سفید بیشتر از خارج از بیمارستان یا محل نگهداری آنها است. این پدیده همچنین یک بیماری فوبی در مغز است. ما آزمایشی انجام دادیم و نتیجه نشان داد که وقتی به بیماران مقداری مسکن تزریق می‌شد، با نگاه کردن به کت‌های سفید پزشک، اثرات آنها کاهش می‌یابد یا کاملاً از بین می‌رود.

لباس اتاق عمل mediform سبز روشن

چند نکته در مورد روپوش های پزشکی

چند سال پیش، در انگلستان، پزشکان از پوشیدن لباس های پزشکی آستین بلند منع شدند. حتی پس از گذشت چند سال، برخی مراکز اقدام به ممنوعیت لباس آستین بلند کردند. اما تلاش آنها بی نتیجه ماند. با توجه به مخالفت های فراوان در مورد قد پزشکان تشک، آزمایشگاه اثر را مقایسه کرد و اعلام کرد که تفاوتی بین آنها وجود ندارد. البته هنوز در جای جای دنیا تلاش می شود لباس هایی بسازند که کمتر محیط را آلوده کنند و در عین حال به راحتی شسته شوند و از ورود باکتری ها به فیبر جلوگیری کنند.

با وجود این، هنوز استفاده از لباس رایج است. یافتن مرکز آلودگی مهم است. پزشکان هر روز با انواع ویروس های ناشناخته و شناخته شده مواجه می شوند و در صورت تداوم این عوامل بیماری زا و سرایت ناخواسته به فرد دیگری، فرد سالم یا بیمار ممکن است به بیماری خطرناک تری مبتلا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *