مقالات

لباس پزشکی با کیفیت بالا

لباس اتاق عمل زنانه اکو

انواع لباس پزشکی رنگ سفید بیانگر کمال، خلوص، معصومیت، متانت، سادگی، خودکفایی و شروعی جدید برای بیمار است. از نکات بالا مشخص می شود که فلسفه استفاده از رنگ سفید در درجه اول آرامش دادن به بیمار است، زیرا رنگ سفید نماد پاکی است و در نگاه اول اعتماد بیشتری را القا می کند! اگر کت سفید دکتر را بپوشید، توانایی توجه شما به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

انواع لباس پزشکی با قیمت استثنایی

آدام گالینسکی و همکارانش از دانشکده مدیریت دانشگاه نورث وسترن که این مطالعه را انجام دادند، این یافته را “تاثیر لباس بر فرآیندهای شناختی” نامیدند. پوشیدن کت دکتر روی چوب لباسی کافی نیست، بلکه باید بدانید که کت نشان دهنده چیست. همه ما می دانیم که پزشکان در این مورد محتاط و بسیار دقیق عمل می کنند. این نتایج از مطالعه یک حوزه علمی در حال رشد به نام «هوش بصری» به دست آمده است. ما نه تنها با قلبمان بلکه با خودمان هم فکر می کنیم. روند فکر ما بر اساس تجربیات خودمان است و اکنون مشخص است که این تجربیات شامل لباس هایی است که می پوشیم.

آگاهی بصری فقط به لباس ختم نمی شود. برای توضیح بیشتر، می‌توان گفت که وقتی دست‌هایمان را می‌شوییم، از نظر روحی پاک و صادق‌تر می‌شویم و تصمیم‌هایمان اخلاقی می‌شود. یا وقتی نوشیدنی گرمی با خود حمل می کنیم، با دیگران با مهربانی و دوستی رفتار می کنیم. به خوبی شناخته شده است که نحوه لباس پوشیدن ما بر نوع قضاوت دیگران از شخصیت ما و در نتیجه بر احساس ما نسبت به خود تأثیر می گذارد. زنانی که در مصاحبه‌های شغلی لباس مردانه‌تر یا رسمی‌تر بپوشند، احتمالاً استخدام می‌شوند و معلمانی که رسمی‌تر لباس می‌پوشند، باهوش‌تر از معلم‌هایی هستند که معمولی‌تر لباس می‌پوشند.

اما سوال اساسی‌تر در اینجا این است که آیا نحوه لباس پوشیدن ما بر تعاملات روانی ما تأثیر می‌گذارد؟ آیا لباس هایی که می پوشیم دیدگاه ما را نسبت به جهان تغییر می دهد؟ برای پاسخ به این سوال، محققان سه آزمایش انجام دادند که در آنها لباس افراد با یکدیگر تفاوتی نداشت، بلکه مشاغل مختلف را نشان داد و ماهیت متفاوتی داشت:

در آزمایش اول، 58 دانشجوی کالج استخدام شدند و از آنها خواسته شد که کت سفید آزمایشگاهی یا لباس های معمولی در فضای باز بپوشند. دامنه توجه آنها بر اساس توانایی آنها در تشخیص تفاوت ها هنگام ارائه کلمه “قرمز” در پس زمینه سبز مورد آزمایش قرار گرفت. افرادی که روپوش سفید آزمایشگاهی می پوشند تقریباً نصف افرادی که لباس ساده می پوشند، خطا دارند.

لباس پزشکی با کیفیت بالا

انواع اسکراب پزشکی با بهترین کیفیت

در آزمایش دوم، 74 دانش آموز به طور تصادفی انتخاب شدند تا یکی از سه تا را انتخاب کنند: پوشیدن پیراهن دکتر، پیراهن هنرمند و در نهایت دیدن پیراهن دکتر. پس از آن، دامنه توجه آنها مورد آزمایش قرار گرفت. آنها باید به دو تصویر مشابه در کنار یکدیگر نگاه می کردند و چهار تفاوت کلیدی بین آنها را در یک تکه کاغذ در کمترین زمان یادداشت می کردند. آنهایی که مانتوهای سفید دکتری که دقیقاً مشابه مانتوهای نقاش هستند، تفاوت های بیشتری پیدا کرده اند و بیشترین توجه به آن ها ثبت شده است. گروهی که لباس نقاش یا فقط لباس پزشکی پوشیده بودند، تفاوت کمتری نسبت به گروه اول دیدند.

آزمایش سوم این اثر را به طور کلی بررسی کرد. این آزمایش سعی داشت به این سوال پاسخ دهد که چگونه می‌توانیم رفتار خود را با مشاهده چیزی مانند یک پتو پنهان کنیم. سه گروهی که در آزمایش قبلی شرح داده شد، برای مدت طولانی در مقابل یک میز قرار گرفتند و از آنها خواسته شد تا در مورد افکار خود در مورد پیراهن انشا بنویسند. بنابراین توجه آنها مورد آزمایش قرار گرفت. باز هم گروهی که روپوش پزشکی پوشیده بودند بالاترین سطح مراقبت و توجه را نشان دادند. محققان می گویند باید این شنل را بپوشید و آن را روی پوست خود احساس کنید تا بر تعاملات ذهنی شما تأثیر بگذارد.

طرح و رنگ بهترین لباس پزشکی

تحقیقات انجام شده در مورد رفتار کودکان در بیمارستان ها نشان می دهد که رنگ لباس های رنگی و لباس های پزشکی با طرح های متنوع تر این احساس را در کودکان و حتی والدین آنها ایجاد می کند که خدمات بهتری که پرستاران و پزشکان برای درمان آنها ارائه می دهند، رنگ پزشکی می شود. لباس مجلسی عامل بسیار مهمی در شکل دادن به این اطمینان است.

در این مطالعه کادر پزشکی با لباس های رنگارنگ و متفاوت ظاهر شدند و رفتار 112 بیمار 6 تا 12 ساله مشاهده شد. در نتیجه رابطه بین پرستار و کودک نسبت به قبل نزدیکتر شد و اضطراب و ترس کودکان به میزان قابل توجهی کاهش یافت. حتی بچه‌ها پرستاران زیادی را دعوت کردند که می‌گفتند «خنده‌دار» و «قوی» هستند و حتی قصد داشتند با آنها بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *