مقالات

نحوه مراقبت از لباس های پزشکی

نگهداری از روپوش پزشکی

ابتدا به اطراف خود نگاه کنید و کسانی که از اسکراب سفید استفاده می کنند می دانند که این کت سفید کثیفی را بسیار نشان می دهد و نحوه مراقبت از کت طبی بسیار مهم است. از آنجایی که بیماران پزشکان خود را دوست دارند که همیشه زیبا و سالم هستند و مانتوهای طبی شیک می پوشند، فراموش نکنیم که بسیاری از پزشکان عزیز ما روی استایل و تمیزی بسیار حساس هستند. این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

پس از پوشیدن لباس پزشکی آن را بشویید

گرفتن کثیفی و لکه های حاصل از آلودگی محیط و عروق بدن پزشک امر بسیار ضروری است. از آنجا که فضای بیمارستان آلوده نیز می باشد شستشوی اسکراب ها به صورت روزانه لازم می باشد.

یک راه برای کمک به مراقبت از روپوش پزشکی این است که از پودری حاوی آنزیم استفاده کنید، آن را روی زیر بغل لباس پزشکی خود بپاشید، پانزده دقیقه صبر کنید، بگذارید پودر در همانجا بماند و سپس آن را بشویید. در ماشین لباسشویی خیلی راحت است اما این نکته با وجود اینکه کاملا مشخص است باید توجه داشت که لباس های رنگی و سفید باید از هم جدا شوند، این مهم است و باید انجام شود.

نحوه مراقبت از لباس های پزشکی

هنگام شستن لباس های رنگی و سفید را جدا کنید

خب همانطور که گفتم اسکراب جراحی را باید بعد از دوبار استفاده یعنی هفته ای 2-3 بار شست و شو داد و برای تمیز و سفید ماندن این اسکراب ها می توانید با پودر صابون بشویید. برای نگهداری از روپوش های طبی باید به اندازه کافی از پودر صابون استفاده کنید زیرا استفاده کم یا زیاد باعث تغییر رنگ این روپوش ها می شود و این به این دلیل است که پودر صابون لایه ای روی پارچه و کثیفی ایجاد می کند. خیلی کم یا زیاد ممکن است کثیفی را به خوبی پاک نکند و در نهایت رنگ زرد یا خاکستری داشته باشید. همچنین می توانید لباس طبی را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت خریداری کنید و به صفحه اینستاگرام لباس پزشکی این شاپ مراجعه کنید.

خدایا کار سختی است وقتی انسان می بیند داخل ماشین لباسشویی جا کم است و لباس دیگری نمی توان داخل آن گذاشت اما این کار را نکنیم و این جا را کمی خالی بگذاریم زیرا این لباس ها و پودرها برای چرخاندن نیاز به فضا دارند و آنها این کار را با لباس های جراحی خود به خوبی انجام می دهند. از آب ولرم استفاده کنید.

چرا می گوییم برای حفظ روپوش پزشکی از آب گرم استفاده کنیم؟

زیرا بسیاری از پزشکان و کادر درمانی ما با بیمارانی سر و کار دارند که بسیار آلوده هستند و بنابراین برای شستن آنها باید برچسب را بخوانید و درجه حرارت را مطابق برچسب تنظیم کنید. همچنین شما عزیزان می توانید از مقاله نحوه شستشوی لباس سفید که بسیار خاص است استفاده نمایید.
اگر این کار را با دست انجام دهید، خشک کردن بیش از حد لباس‌هایتان را کهنه می‌کند و باید برچسب روی لباس‌ها را دنبال کنید یا اجازه دهید ماشین لباسشویی به طور خودکار خشک شود، که در صورت لزوم می‌تواند خشک شدن را متوقف کند. پس از آن می توان پتوی پزشکی را در هوا رها کرد تا نور خورشید به آن بتابد.

نحوه نگهداری از روپوش پزشکی در منزل

بسیاری از پزشکان ما نیز روپوش های پزشکی را به منازل شخصی خود می آورند و بنابراین توصیه می کنیم که روپوش و لباس را روی صندلی، میز یا کیف قرار ندهید و حتماً ابتدا روپوش را درآورید. نایلون و سپس حرکت دهید تا مستقیماً با اجسام دیگر تماس پیدا نکند. اگر تا اینجا این مقاله را دوست داشتید، لطفاً برای ما کامنت بگذارید.

نگهداری از روپوش پزشکی

چگونه از روپوش های پزشکی در برابر باکتری ها نگهداری کنیم؟

خب خود پزشکان این نکته را رعایت می کنند که در زمان ویزیت بیمار لباس های خود را از تماس با بیمار دور نگه می دارند و برای این کار می توانند از پیش بند سفید استفاده کنند و آن را روی لباس هایشان بیندازند و هر از گاهی مخصوصاً دندانپزشکان عزیز که بیشتر با آلودگی و میکروب های دهان در تماس هستند، شستشو دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *