مقالات

گان جراحی چیست؟

گان جراحی

گان جراحی استریل کارکنان جراحی از مواد پنبه ای و رنگ های آبی و سبز برای تمیز نگه داشتن محل عمل و جلوگیری از گسترش عفونت استفاده می شود! دارای ویژگی های مثبتی مانند موارد زیر است!

  • قیمت عادلانه
  • ظرفیت حفاظتی
  • راحتی
  • تهویه مناسب

همانطور که می دانید گان، سرنگ، سرنگ تزریقی و تیراندازی معانی و مفاهیم کلمه گان محسوب می شود، اما در حوزه جراحی و علوم پزشکی، معنا و مفهوم گان متفاوت است. نام مستعار برای روپوش جراحان و متخصصان اتاق عمل است. روپوش ها خاصیت خاص و استریل دارند!

انواع گان جراحی

روپوش های جراحی تمام سطوح بدن را می پوشانند و به طور گسترده در بخش های حساس بیمارستانی مانند سالن های عمل و بخش های مراقبت های ویژه استفاده می شوند. باید توجه داشت که در پوشاک، دانش پزشکی به دو گروه یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد تقسیم می شود. و هر گروه ویژگی ها و کارکردهای خاص خود را دارد!

انواع گان پزشکی

گان یکبار مصرف:

انواع روپوش های منعطف و بدون بند در گروه روپوش های یکبار مصرف طبی قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که محترم ترین همکاران کادر پزشکی از انواع مچ بند های کشسان یکبار مصرف استفاده می کنند. اما این نوع گان به دو صورت به فروش می رسد: گان استریل و گان غیر استریل!

نحوه کار با گان های استریل!

دستگاه باید در برابر شستشوی روزانه با مواد شیمیایی قوی بسیار مقاوم بوده و آسیب نبیند و تعویض نشود. در واقع روپوش جراحی باید ضد آب باشد. تحت عنوان روپوش جراحی یکبار مصرف انواع لباس بیمارستانی پس از تولید و دوخت کامل; استریلیزاسیون و استریلیزاسیون در تجهیزات حساس مخصوص انجام می شود!یکی از تفاوت های مهم بین استریل و غیر استریل روش بسته بندی است! همانطور که مشتری عزیز پس از خرید روپوش پزشکی یکبار مصرف متوجه خواهد شد، گان استریل پس از دوخت استریل شده و سپس به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت انسان مهر و موم می شود. اما گان غیر تمیز کاملا دستی است. لباس ها در بسته های جراحی در اتاق عمل هستند. این بسته ها تا 3 سال ماندگاری دارند و اگر جراح متوجه باز شدن یا پاره شدن بسته شود به هیچ عنوان نباید از آنها استفاده کرد.

گان چندبار مصرف:

از پارچه های قابل استفاده مجدد که معمولاً پارچه های ترگال هستند و بیشتر نخی هستند دوخته و تهیه می شود. از ویژگی های مهم این روپوش طبی امکان استریل شدن چندگانه می باشد. و اکثرا سبز و آبی هستند. دلیل استفاده از رنگ های آبی و سبز در ساخت ابزار جراحی این است که دیدن رنگ های آبی و سبز می تواند دید جراح را نسبت به اجسام قرمز رنگ از جمله احشاء خونی افزایش دهد. نگاه کوتاه به چیزی سبز یا آبی می تواند چشم ها را نسبت به تغییرات قرمز حساس تر کند. قبل از استفاده از یکی از لباس های بسته، یک بسته باید شامل طیف وسیعی از لباس ها و همچنین محدوده‌های مختلف گان در صورت متفاوت بودن باشد. باید یک گان استریل اضافی داشته باشد. اصولا روپوش ها وسیله ای برای جلوگیری از انتشار آلودگی در داخل بیمارستان ها هستند. بیماران برای ورود به اتاق عمل باید لباس خاصی به نام روپوش بپوشند.

گان جراحی سفید:

در گذشته، لباس ها باید سفید باشند تا بر تمیزی تأکید شود. اما ترکیب نور اتاق عمل و محیط سفید باعث خستگی چشم جراحان و سایر پرسنل اتاق عمل می شود. در دهه‌های 1950 و 1960، اکثر بیمارستان‌ها لباس‌های سفید را به دلیل خواص مفید رنگ سبز کنار گذاشتند، زیرا دریافتند که رنگ سبز با ایجاد محیطی با کنتراست بالا و بهبود تشخیص لکه‌های قرمز خون، خستگی چشم را کاهش می‌دهد.

روپوش یکبار مصرف برای بیماران:

اینها روپوش های بلندی هستند که توسط بیماران در تمام بخش های بیمارستان، بخش های مراقبت های ویژه، بخش های مراقبت های ویژه، اتاق های عمل و رادیولوژی استفاده می شود. روپوش بیمار یکبار مصرف با وزن سبک 38 گرم شامل روپوش، شلوار و کاور، با طراحی سبک و نرم و کیفیت بالا، آسایش بیمار را تضمین می کند زیرا بیمار را می توان برای ساعات زیادی معاینه یا عمل کرد. عمل. اتاق یا سایر مناطق، پوشیدن لباس های سبک و راحت که برای پزشک مزاحمتی ایجاد نکند مهم است، بنابراین استفاده از لباس های بیمار در اتاق عمل و سایر مکان ها برای آسایش پرسنل و پاکیزگی محیط است. پس لازم است.. بافت بیمار را می توان با قیچی کوچک کمی پاره کرد که در صورت لزوم پزشک به راحتی می تواند آن را برش دهد.

گان جراحی

هزینه روپوش و گان پزشکی

همه پزشکان و جراحان همیشه از انواع مختلف ابزار جراحی استفاده می کنند. استفاده زیاد از این لباس ها نشان می دهد که وجود مراکز بهداشتی و درمانی بسیار ضروری است. بنابراین هزینه خرید لباس اتاق عمل مهم باید به گونه ای باشد که به راحتی پیدا شود. به همین دلیل است که بسیاری از مراکز درمانی به فروش لوازم پزشکی می پردازند!
پوشک، شلوار و پوشک یکبار مصرف پزشکی از پارچه نرم و راحت ساخته شده است که در عین حال بدون بافت و محکم است. استفاده از لباس های مستعمل ضمن حفظ نظافت باعث صرفه جویی در هزینه تعمیر، شست و شو و نگهداری لباس و لباس می شود. روپوش، شلوار و کلاه یکبار مصرف پزشکی قابل استفاده در تمامی مراکز و صنایع پزشکی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *