مقالات

رنگ لباس های بیمارستان

انواع رنگ لباس های بیمارستانی

آشنایی با رنگ لباس های بیمارستان. شاید شما این سوال را داشته باشید یا به دنبال رنگ و شکل برای لباس کارکنان بیمارستان باشید. مدیفرم ارائه دهنده انواع مختلف رنگ های لباس های بیمارستانی و جراحی است. شما می توانید اسکراب جراحی خود را بر طبق سلیقه خود خریداری کنید. با ما همراه باشید.

لباس های بیمارستانی چه رنگی هستند؟

ابتدا با رنگ های بیمارستانی آشنا می شویم و در نهایت با رنگ ها و شکل های مناسب کارشان شما را آشنا می کنیم. طبقه بندی رنگ روپوش ها و یونیفرم های بیمارستانی شامل آبی، سبز، سرمه ای و سفید است که هر کدام دارای طیف رنگی وسیعی هستند. برای مثال در رنگ آبی می توان به رنگ مانند آبی آسمانی، آبی کاربنی، آبی کله غازی، آبی فیروزه ای و … اشاره کرد.

در گذشته رنگ سبز رنگی مناسب برای اتاق عمل بود و به همین دلیل روپوش های سبز رواج یافت. اما رنگ سبز ممکن است مناسب تر باشد زیرا به پزشکان کمک می کند در اتاق عمل بهتر ببینند. زیرا رنگ متضاد یا مکمل قرمز است.

رنگ سبز به دو دلیل به دید بهتر پزشکان کمک می کند.

اول از همه، نگاه کردن به رنگ آبی یا سبز می تواند دید پزشک را نسبت به اشیاء قرمز، از جمله اندام های داخلی خونی، افزایش دهد. مغز رنگ ها را نسبت به یکدیگر تفسیر می کند. اگر جراح چیزی قرمز یا صورتی ببیند، حساسیت خود را نسبت به آنها از دست می دهد. در واقع، پیام‌های مرتبط با رنگ قرمز در مغز گم می‌شوند، که باعث می‌شود پزشک نتواند تفاوت‌های رنگ اعضای بدن را به درستی درک کند. گاهی اوقات دیدن رنگ سبز چشم را نسبت به تغییرات قرمز حساس تر می کند.

دوم، این تمرکز شدید و مداوم روی رنگ قرمز می‌تواند باعث ایجاد یک توهم نوری سبز روی سطح سفید شود که می‌تواند حواس پزشک را پرت کند. این نور سبز رنگ می توانند ظاهر شوند اگر چشم پزشک با بافت قرمز بدن روی یک جسم سفید مانند فرش تخت یا کت سفید دکتر بیفتد.

در دهه‌های اخیر، هر بیمارستان از رنگ‌های خاصی برای بخش‌ها و کارکنان فردی استفاده کرده است اما با افزایش تنوع رنگ در منسوجات، این امر باعث شد تا تنوع رنگ بیشتری تولید و به بازار عرضه شود. مجموعه مدیفرم با بیشترین رنگ ها در لباس بیمارستانی یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید انواع لباس بیمارستانی و اتاق عمل می باشد. شما می توانید رنگ بندی این مجموعه را در وب سایت ما مشاهده کنید. از طرح های رنگی لباس های بیمارستانی که در دهه 1980 مورد علاقه کارکنان اتاق عمل بود، می توان به آبی سرمه ای اشاره کرد. و شاید سبز سیدی چیزی شفاف و ملموس باشد، رنگ‌هایی که در لباس‌های بیمارستانی استفاده می‌شود می‌تواند رنگ‌های متنوع‌تر و آرام‌تر باشد.

رنگ سبز اتاق عمل

انواع رنگ لباس های بیمارستانی در تولیدی لباس مدیفرم

رنگ آبی

آبی یکی از سه رنگ اصلی رنگدانه در نقاشی و تئوری رنگ سنتی است. در طیف نور مرئی بین سبز و بنفش قرار دارد. بیشتر آبی ها حاوی مقادیر کمی از رنگ های دیگر هستند. زمرد حاوی رنگ سبز است، در حالی که لاجورد دارای رنگ بنفش است. آبی از زمان های قدیم رنگ مهمی در هنر و دکوراسیون بوده است.

طبق مطالعات انجام شده در ایالات متحده و اروپا، آبی به طور کلی هماهنگ است. وفاداری اعتماد فاصله بی پایان رویا با سردی و گاهی غم همراه است. این رنگ محبوب ترین رنگ در نظرسنجی های آمریکایی و اروپایی است که تقریباً نیمی از مردان و زنان آن را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می کنند. همین مطالعات همچنین نشان می‌دهد که آبی، رنگی است که بیشتر با مردان مرتبط است، درست جلوتر از سیاه و همچنین رنگی است که بیشترین ارتباط را با هوش، دانش، آرامش و تمرکز دارد.

رنگ سبز

رنگ سبز بیمارستانی یکی از اصلی ترین رنگ های اضافه شده است. مکمل این رنگ زرشکی است. بسیاری از کانی ها رنگ سبز دارند، مثلاً می توان به زمرد اشاره کرد که رنگ سبز آن به دلیل وجود کروم است. حیواناتی مانند قورباغه، مارمولک و سایر خزندگان و دوزیستان و گونه های مختلف ماهی، حشرات و پرندگان طبیعت سبز دارند.

اما در طبیعت رنگ سبز بیشتر مورد استفاده گیاهان قرار می گیرد که به دلیل وجود کلروفیل سبز به نظر می رسد که فرآیند فتوسنتز را در آنها مشخص می کند. سبز رنگ شفا و آرامش است، کاهش استرس و آرامش ذهن و رفع اضطراب و افزایش انرژی جسمانی از اثرات روحی و روانی سبز است.

انواع رنگ لباس های بیمارستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *