مقالات

لباس اتاق عمل خارجی یا ایرانی

یکی از دلایل عمده که کادر درمان را وادار می سازد تا به دنبال اسکراب و روپوش های خارجی و وارداتی باشند این است که، مدت هاست تولید کنندگان تمایل به تغییر رویکرد خود در جهت تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار های جهانی نبوده اند و در مقابل مخاطبان آنها چه دانشجویان رشته های علوم پزشکی و چه شاغلین حوزه درمان نیز انتظار زیادی از کیفیت این روپوش ها و اسکرابها نداشته اند.

اسکراب های پزشکی لباس های بیمارستانی هستند که شامل اسکراب جراحی مردانه و اسکراب جراحی زنانه می باشند و برای کادر پزشکی از جمله جراحان، پرستاران، تکنسین ها و سایر افرادی که با بیماران در تماس هستند طراحی شده اند. لباس اسکراب یک لباس استریل با طرحی ساده به شکل بلوز و شلوار است. این لباس بدون دوخت و طرح اضافی است و یک بلوز آستین کوتاه استاندارد با یقه گرد و شلوار صاف است. اسکراب های اتاق عمل شامل یک کلاه جراحی است.

امروزه استفاده از اسکراب ها رواج یافته و جایگزین روپوش های پزشکی سفید ساده شده است. بیمارستان‌ها و سازمان بازرسی پرسنل بیمارستان (NHS) در انگلستان استفاده از اسکراب را برای کارکنان بیمارستان، پزشکان و دندان‌پزشکان ضروری دانستند و به تنهایی پوشیدن کت‌های پزشکی سفید را ممنوع کردند.

جنس این کت و شلوار پنبه یا پلی استر یا پلی کتان 70% کتان و 30% پلی استر است و معمولاً به رنگ سبز، آبی ساخته شده در کرم و بنفش است. رنگ این یونیفرم توسط بخشی که پرسشگر در آن کار می کند تعیین می شود.
لباس های اسکراب در سایزهای مختلف از کوچک (xxs) تا بزرگ (xxl) و در دو نوع اسکراب یکبار مصرف و قابل شستشو تولید می شوند. عیب اسکراب های یکبار مصرف این است که زباله تولید می کنند و به محیط زیست آسیب می رسانند. به همین دلیل اسکراب پارچه ای توصیه می شود.

لباس اتاق عمل زنانه اکو

تفاوت عمده لباس اتاق عمل خارجی یا ایرانی در چیست؟

اولین تفاوت مربوط به کیفیت پارچه است. به دلیل قیمت بالای پارچه های وارداتی و داخلی با کیفیت، بعضا تولید کنندگان سود خود را در استفاده از مواد اولیه ارزان میبینند که این خود باعث کاهش تمایل خرید برای محصولات ایرانی میشود.

دومین تفاوت مربوط به کیفیت دوخت است. از آنجایی که دوخت با کیفیت نیازمند آموزش مداوم پرسنل یک مجموعه و نظارت کیفی دقیق زیر نظر مجربین تولید دارد، به همین دلیل است که به نظر رقبای خارجی در این زمینه موفق اند. ولی لازم به ذکر است که مجموعه mediform در این راستا رقبای خارجی خود را الگو قرار داده و تمام نظارتها با توجه به استاندارد های تولید اروپا و آمریکا انجام میگیرد.

با این حال امروزه شرایط تغییر کرده و برندهایی در ایران مشغول به تولید این اسکرابها هستند که در بازار های جهانی نیز رقابت می کنند.مدیفرم نیز یکی از این مجموعه هاست که تمام تلاش خود را در جهت ارائه محصولات با استاندارد های جهانی کرده و سعی در جلب رضایت مخاطبان خود دارد. و اینگونه است که پس از نیاز سنجی و مطالعات فراوان در این زمینه موفق به ارائه محصولاتی شایسته عزیزان زحمت کش حوزه بهداشت و درمان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *