مقالات

ویژگی تجهیزات مورد استفاده در مراکز جراحی

ویژگی تجهیزات مورد استفاده در مراکز جراحی

ویژگی تجهیزات مورد استفاده در مراکز جراحی از اون نکاتی میباشد که تمام مراکز درمانی به آن توجه خاصی میکنند. کلیه مراکز درمانی به تجهیزاتی مانند تجهیزات تنفسی، تجهیزات نمونه برداری، تجهیزات معاینه، دستگاه ها و ماسک های ضدعفونی کننده، اسکراب جراحی ، کلاه جراحی ، دستکش و … نیاز دارند. تهیه کلیه تجهیزات پزشکی مرتبط و تجهیزات مرکز جراحی برای فرآیند درمان بسیار لازم و ضروری می‌باشد.

ویژگی تجهیزات مورد استفاده در مراکز جراحی

انواع ویژگی تجهیزات مورد استفاده در مراکز جراحی

خرید تجهیزات پزشکی برای تمامی مراکز درمانی نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد. برای انجام این کار، توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

تهیه تجهیزات با توجه به نیاز مرکز درمانی

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید خرید تجهیزات پزشکی از مرکز جراحی با توجه به نیازتان است. به عنوان مثال، اگر در یک کلینیک پزشکی سرپایی کار می کنید، نیازی به خرید تجهیزات تنفسی مانند ونتیلاتور یا ژنراتور اکسیژن ندارید. اما به تجهیزات دیگری مانند تجهیزات معاینه، صفحه محافظ، انواع ماسک و روپوش، رول ملحفه، سرنگ، تخت معاینه، اتوسکوپ، افتالموسکوپ، فشارسنج و … نیاز دارید.

توجه به کیفیت محصول

برای خرید لوازم پزشکی مرکز جراحی باید کیفیت و ماندگاری محصولات را در نظر گرفت. کیفیت به معنای طول عمر محصولات نیست. برعکس، کیفیت آنها در زمان استفاده است. به عنوان مثال هنگام استفاده از تجهیزاتی مانند چرخ دستی یا تخت بیمار باید بر اساس اصول و استانداردهای ارگونومیکی آماده شوند.

اسکراب جراحی آبی نفتی

در واقع هنگام استفاده از تجهیزات پزشکی نباید مشکلی داشته باشید. دستگاه ها و تجهیزات تاثیر زیادی در سرعت تشخیص، معاینه و درمان بیماران دارند. گاهی اوقات تجهیزات ممکن است طول عمر بالایی داشته باشند. اما برای مراکز درمانی مناسب نیستند و استفاده از آنها برای کارکنان و بیماران سخت است.

آیا باید به خارجی یا ایرانی بودن وسایل توجه کنیم؟

در حال حاضر محصولات بسیاری از صنعت پزشکی در ایران تولید می شود که از نظر کیفیت تفاوت چندانی با نمونه های خارجی ندارند. برای خرید تجهیزات پزشکی مرکز جراحی زیاد به ایرانی یا خارجی بودن توجه نکنید. آنچه مهم است داشتن اطلاعات کافی در مورد کیفیت محصولات است. اگر برای اولین بار نام برند یا محصولی را می شنوید، توصیه می کنیم ابتدا از شرکت معتبر فروش تجهیزات پزشکی خود استعلام بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

خرید لوازم پزشکی مراکز جراحی به صورت حضوری یا آنلاین؟

اکنون که کارهای زیادی در اینترنت انجام می شود، پس چرا لوازم مرکز جراحی را به صورت آنلاین خریداری نکنید؟ مزیت این کار صرفه جویی در زمان و هزینه است. شما با آگاهی از محصولات (سایز، برند، کیفیت و …) از فروشگاه لوازم پزشکی خرید می کنید. برای محصولاتی که کیفیت و عملکرد آنها را نمی دانید، می توانید محتوای هر محصول و نظرات کاربران را مطالعه کنید.

آیا قیمت تجهیزات پزشکی تعیین کننده کیفیت است؟

هنگام خرید لوازم پزشکی مراکز جراحی، قیمت را معیار اساسی برای تعیین کیفیت در نظر نگیرید. بلکه فروشگاه و توزیع کننده محصولات پزشکی را استاندارد و اصل قرار دهید. فروشگاه های تجهیزات پزشکی به دلیل تجربه و مهارت کافی در خرید و فروش تجهیزات پزشکی کیفیت هر محصول را می شناسند. در واقع آنها مانند یک عامل عمل می کنند. حتی اگر اطلاعات کافی در مورد تجهیزات پزشکی ندارید، می توانید با خیال راحت و با خیالی آسوده تجهیزات پزشکی مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *